Ďalším úspešne ukončeným projektom je Showroom Panorama City v Bratislave (www.panoramacity.sk). Počiatočná fáza projektu prebehla už v lete roku 2012, vtedy sa začala príprava návrhov vnútorného brandingu, vonkajšieho signingu budovy, log a bannerov.
Zaujímavou výzvou bolo získanie panorámy mesta, zodpovedajúcej výhľadu z ešte neexistujúcich bytov. Na stretnutí s investorom a s fotografom Patrikom Safkom padlo rozhodnutie použiť vrtuľník, visiaci nad miestom budúcej stavby. Vytvorili sme tak fotografie Bratislavy, aku ju uvidia obyvatelia komplexu Panorama City.
V období od septembra do decembra 2012 sme pracovali na vizualizáciách a na výbere obrazového materiálu a dekorácií pre branding interiéru. Po schválení finálnej podoby loga „Panorama City“ investorom v októbri nasledovala finálna úprava vizualizácií. Zakrátko potom začala samotná výroba. Jej prvou etapou bola konštrukcia exteriérového loga, ktorá sa začala v decembri 2012. Pri výbere hlavného materiálu padla voľba na akrylát, najmä kvôli jeho ľahkej opracovateľnosti a dobrej tvarovateľnosti. Frézované komponenty sú pospájané a zlepené do tvaru trojuholníkov, na čelnej strane je nalepená potlačená translucentná fólia. Ochranu pred pôsobením UV žiarenia zabezpečuje stabilné UV lamino. Text “PANORAMA CITY SHOWROOM” je vytvarovaný z hliníkového plechu, povrchovo upraveného práškovou vypaľovanou farbou v sýtom čiernom odtieni. Na čelnej strane textu je použitá fólia DAY/NIGHT čiernej farby, takisto chránená stabilným UV laminom. Podsvietenie je zabezpečené LED technológiou značky LG.
V druhej polovici decembra 2012 investor rozšíril objednávku o dodávku interiérového loga. V zadaní bola, ako hlavný materiál, určená leštená nehrdzavejúca oceľ, vizibilita loga mala byť zvýraznená podsvietením podkladu. Presnej špecifikácii sa nevyhli ani rozmery textu (šírka linky písmen maximálne 30 mm, hĺbka textu maximálne 25 mm, atď.). Aj toto pomerne náročné zadanie sme zvládli úspešne a s radosťou, výsledok našej práce môžete posúdiť sami.
Posledných niekoľko dní v decembri 2012 bolo venovaných výrobe kovových nosičov fasádnych bannerov aj s nasvietením. Štart kampane Panorama City bol naplánovaný na 28.februára 2013, rohodli sme sa preto exteriérové práce o nejaký čas posunúť, dúfajúc v lepšie poveternostné podmienky, najmä menej sneženia a zmiernenie mrazov.
V čase, zostávajúcom do začiatku exteriérových činností. prebiehali práce na interiérových vizuáloch. Išlo o steny s výškou 4 metre a s celkovou dĺžkou 60 metrov. Po prvotnej grafickej práci sme museli čeliť technologickému problému s kvalitou tlače. Pôvodný materiál bol nasnímaný kvalitne, avšak pre takéto veľké formáty, prístupné zo vzdialenosti iba 1,5 metra, ešte stále nie dostatočne dobre. Nové fotenie, aj vzhľadom na zmenené vonkajšie podmienky, možné nebolo. Zvolili sme preto postup re-samplingu pôvodných súborov formátu raw na 400% veľkosť a následné spracovanie do tlačového výstupu. Celkovo sme takto potrebovali spracovať viac ako 50 záberov, každý s objemom viac ako 700 MB. Išlo teda o pomerne veľký objem dát.
V našom grafickom štúdiu pracovalo na spájaní jednotlivých záberov do väčších celkov 6 počítačov Apple viac ako 48 hodín.
Na vytvorenie súborov panoramatických fotografií v požadovanej veľkosti bolo potrebné použitie najvýkonnejšieho počítača typu MacPro. Naše poďakovanie tak patrí naším priateľom zo spoločnosti m:zone, ktorí nam ho ochotne zapožičali. Vytvorenie jedného súboru trvalo viac ako 10 hodín, potrebných ich bolo celkovo viac ako 12. Priebežne prebiehala tlač a laminovanie, následne sa do práce pustil montážny tím. Išlo o komplexnú a časovo mimoriadne náročnú procedúru, vďaka precíznemu plánovaniu a vysokému nasadeniu sme však všetky úlohy splnili v stanovených termínoch.
Pohľad z tretieho vzorového bytu mal byť pohľadom na rozsvietenú nočnú Bratislavu. Najnáročnejšou úlohou bolo verné prenesenie svetelných podmienok nočného mesta na nástennú panorámu. Pri realizácii sme použili dvojvrstvovú konštrukciu materiálov Kappa a Styrodur, na podsvietenie sme použili LED technológiu, svietiacu v studených aj teplých odtieňoch. Zobrazenie nočného mesta aj vzdialeného obzoru tak dostalo reálne kontúry. Našou odmenou je to, že tento pohľad je medzi návštevníkmi vzorových bytov najobľúbenejší.
Termín sprístupnenia showroomu Panorama City pre verejnosť sa blížil, zima na Slovensku stále neustupovala, naopak, naberala na sile, snehu pribúdalo a vietor neutíchal. Exteriérové logo a dva bannery s rozmermi 12 x 8 m sme nakoniec inštalovali v naozaj extrémnych podmienkach. V poslednej etape sme do interiéru showroomu nainštalovali dve obrazové steny so šírkou 13 a 5,4 metra, skladajúce sa z jednotlivých obrazov, vytlačených na plátne a ukotvených na drevených rámoch.
Otázka správneho nastavenia svetelných podmienok bola tou tradičnou „čerešničkou na torte“, ktorej realizácia bola pre nás skutočne radostnou udalosťou. Navyše, deň pred otvorením showroomu Panorama City, vonkajšia teplota stúpla na prijateľných 7°C, takže finalizácii v podobe nalepenia velkoplošných vizuálov s rozmermi 6 x 3 metre na pripravené kovové nosiče už nič nebránilo.
Showroom Panorama City bol pripravený na privítanie prvých návštevníkov.
Odkazy na články:
Panorama City: dve veže, 33 poschodí, 600 bytov